BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 7, 2010

agar-agar ovaltine~~


herm..kali ni aku bawakkan resepi agar-agar ovaltine lak tuk korang semua...




resepi ni aku main bt jer...hehehe...x sangka lak jadi...aku buat agar2 ni sempena last day acik kiah opis aku...



huuhu....memula acik kiah request agar-agar milo yg macam aku sll buat tu..akan tetapi aku tetiba lak terpike nk tukar milo kepada ovaltine...ala...sama jer kan..janji malt chocolate...hhehe...cokelat gak tuh...

hehehe....so,x banyak kata lagi meh aku patri kan resepinyer kat sini...leh la kongsi2 dgn korang...hehehe...da nama blog aku pun all about love kan...semua benda yg aku suka la aku mskkan dekat sini..hehehe...love food,love family,love friend,love travel,love shopping & love my boo...hehehe...

ok jom tgk resepi...nnt korang try la...


bahan-bahan

1). 1 peket agar2

2). 5 @ 6 sudu besar gula ( atau erti kata lain ikut manis yg korg nak,aku ni sukakrg manis.

3). 1 peket kecil ovaltine ( aku guna yg kecik jer)

4). 1 tin susu cair

5). 5 cawan air (untuk di masak bersama agar2,air ni korg leh agak2 la byk mn nk kena guna yer...)

cara-cara

1). rebus agar2 bersama gula tadi sehingga mendidih...ha,sebelum tu basuh dulu agar2 tu yer...hheeh

2). setelah agar2 yang di rebus bersama gula tadi mendidih,masukkan susu cair dan biarkan mendidih lagi.

3). setelah itu masukkan 1 paket ovaltine dan kacau perlahan-lahan sehingga pekat.

4). setelah pekat tapis kan agar2 tadi dan tuang kedalam acuan agar2 atau loyang.sejukkan sehinggan agar2 keras.

ok, tu dia resepi yg aku nk bg...heheh..mmg simple...tapi sgt sedap...aku suka....

0 comments: